Tapahtuma: Työikäisten Kuulokurssi
Päättyy: 26.11.2023
Paikka: Helsinki, Scandic Pasila, Maistraatinportti 3, 00240 Helsinki
Viimeinen hakupvm: 13.10.2023
Kuvaus: Kuulokurssi on suunnattu työikäisille kuulokojeen käyttäjille ja heidän läheisilleen.

Kurssin tavoitteena on tarjota työikäisille ja heidän läheisilleen mahdollisuus toisten samassa tilanteessa olevien kohtaamiseen. Kurssilla käsitellään työelämään liittyviä kuulon tuomia haasteita ja pohditaan yhdessä keinoja työssä jaksamiseen. Osallistujat saavat tietoa kuulokojeen käytöstä, kuulon apuvälineistä, työn mukauttamisratkaisuista, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalveluista.

Kurssi sisältää kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssi toteutetaan STEA-avustuksella. Kurssi on osallistujille maksuton. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Hakemukset tulee lähettää viimeistään kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa.
Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet Kuuloliiton järjestämille Kuulokursseille.
Lisätietoja: Anna-Maija Tolonen anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi p. 044 752 5574