TAPAHTUMAN TIEDOT

Päättyy: 22.4.2020
Paikka: Tampere, Scandic Rosendahl
Viimeinen hakupvm: 9.3.2020
Kuvaus: Alueellinen sopeutumisvalmennuskurssi on suunnattu ikääntyneille kuulokojeen käyttäjille. Kurssiin voi myös läheinen osallistua.

Kursseilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön, sekä tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut huonokuuloisuudesta, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa.

Kurssit sisältävät kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssilaisilta edellytetään omatoimisuutta, kurssilla ei ole avustavaa henkilökuntaa. Kurssit järjestetään Veikkauksen tuella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoja: Lisätietoa: Suunnittelija Anna-Maija Tolonen p. 044 752 5574, anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi. Hakemus tulee lähettää kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa. Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta sähköpostilla tai kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen. Täyttämällä ja lähettämällä tämän hakemuksen annat Kuuloliitolle luvan tallentaa henkilötietosi henkilötietojärjestelmäämme. Sallit myös tietojesi käyttämisen sopeutumisvalmennuskurssien arvioinnissa ja kehittämisessä.