TAPAHTUMAN TIEDOT

Tapahtuma: Ikääntyvien kuulokojeen käyttäjien ja heidän läheisten sopeutumisvalmennuskurssi
Järjestäjä:
Alkaa: 11.5.2020
Päättyy: 15.5.2020
Paikka: Kuuloliitto Kopolan kurssikeskus Velisjärventie 50 17800 Kuhmoinen
Viimeinen hakupvm: 30.3.2020
Kuvaus:
Kuuloliiton Kopolan kurssikeskuksen sopeutumisvalmennuskurssit on tarkoitettu ikääntyneille kuulokojeen käyttäjille. Kurssiin voi myös läheinen osallistua.
Kursseilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön, sekä tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut huonokuuloisuudesta, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa.

Kurssit sisältävät viiden päivän kurssiohjelman. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssilaisilta edellytetään omatoimisuutta, kurssilla ei ole avustavaa henkilökuntaa. Kurssit järjestetään Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) avustuksella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.
Lisätietoja: Lisätietoa ja hakemukset: Kurssisuunnittelija Sanna Lehtoväre, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi tai p. 0407703803. Hakemukset tulee lähettää kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa, joko sähköpostilla tai maapostina: Kuuloliitto, Kopolan kurssikeskus, Velisjärventie 50, PL 11, 17801 Kuhmoinen. Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen. Täyttämällä ja lähettämällä tämän hakemuksen annat Kuuloliitolle luvan tallentaa henkilötietosi henkilötietojärjestelmäämme. Sallit myös tietojesi käyttämisen sopeutumisvalmennuskurssien arvioinnissa ja kehittämisessä.